Jaka ilość lokali zostaje w ofercie, kiedy budynki są oddawane do użytkowania? Od czego zależy stopień wyprzedaży oferty w poszczególnych projektach? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.
Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
W zdecydowanej większości przypadków ostatnie
mieszkanie sprzedaje się jeszcze przed zakończeniem budowy inwestycji. Gotowe mieszkania
w naszej ofercie zdarzają się sporadycznie. Taki stopień wyprzedaży udaje nam
się osiągać dzięki dopasowaniu oferty do potrzeb klientów w danej lokalizacji,
przede wszystkim w zakresie poziomu cen, struktury dostępnych lokali i
funkcjonalności mieszkań. Większość realizowanych przez nas projektów to duże
inwestycje, składające się z kilku etapów, gdzie oferta uzupełniana jest na
bieżąco.
Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w
Polnord S.A.
Tempo
wyprzedaży mieszkań zależne jest od wielu czynników, w tym indywidualnych
uwarunkowań danej inwestycji. Klienci bardzo uważnie przygotowują się do
podjęcia decyzji o nabyciu mieszkania i zdają sobie sprawę z korzyści wiążących
się z zakupem na wczesnym etapie realizacji. Te drogę wybierają w szczególności
osoby, którym zależy na szerokim wyborze powierzchni, układów mieszkania i ich
ekspozycji, a także nabywcy, którzy cenią sobie oszczędności. W inwestycjach
Polnord większość mieszkań znajduje właścicieli jeszcze w trakcie budowy
inwestycji. Przykładowo ponad 80 proc. mieszkań w budynku F w osiedlu Śródmieście
Wilanów w Warszawie zostało sprzedane jeszcze zanim budowa osiągnęła półmetek.
Adrian
Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service
Na wczesnym etapie
budowy sprzedajemy nawet do 50 proc. wszystkich mieszkań w inwestycji. Ma na to
wpływ atrakcyjność naszych projektów oraz preferencyjna cena.
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu
marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding S.A.
Klienci chętnie decydują się na kupno mieszkań we wczesnym etapie budowy. Przykładem jest drugi etap naszej flagowej inwestycji Bliska Wola w Warszawie, gdzie w momencie oddania osiedla do użytku mieliśmy 100 proc. sprzedanych lokali. Poziom sprzedaży w poszczególnych inwestycjach zależy od wielu czynników, m.in. od lokalizacji inwestycji, atrakcyjności oferty i priorytetów kupujących.
Tomasz
Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Nasza sprzedaż na
etapie budowy wynosi ponad 90 proc. Od dużych, sprawdzonych deweloperów z długą
historią działalności klienci chętnie decydują się na zakup mieszkań na
wczesnym etapie, szczególnie kiedy mają bogaty wybór mieszkań.
Zuzanna
Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO Classic
Właśnie rozpoczęliśmy sprzedaż trzeciego etapu
inwestycji Wolne Miasto w Gdańsku i już mamy chętnych na 10 proc. lokali mimo,
że termin zakończenia realizacji to I kwartał 2018 roku. Klienci doceniają
jakość tej inwestycji, którą potwierdza pierwsze miejsce, które zdobyło osiedle
w rankingu na najlepszą inwestycję w Trójmieście.
Aneta
Michalska, reprezentująca Grupę Inwest
Decyzja o zakupie mieszkania na wczesnym etapie
budowy zależy od wielu czynników. Jednym z najważniejszych jest zaufanie do
firmy deweloperskiej. Dużą rolę gra doświadczenie dewelopera, a tu możemy poszczycić
się realizacją kilkudziesięciu inwestycji na przestrzeni ostatnich dwudziestu
lat. Zaletą zakupu mieszkania na początku realizacji projektu jest atrakcyjna
oferta cenowa dla tzw. pierwszych klientów. Pozwala także na wybór mieszkania z
szerokiej gamy dostępnych metraży, dogodnego do parkowania miejsca postojowego,
czy komórki lokatorskiej. W naszych inwestycjach liczba lokali niesprzedanych
na końcu realizacji inwestycji nie przekracza 5 proc. Dla przykładu, sprzedaż
mieszkań w osiedlu Garibaldiego 5 przy rondzie Wiatraczna w Warszawie osiągnęła
poziom 70 proc. już na etapie stanu „0” budowy.
Janusz
Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
W inwestycjach, które realizujemy prawie 90 proc.
mieszkań sprzedaje się na etapie budowy. Ta niewielka liczba lokali, które
pozostają w ofercie, kiedy budynek jest już gotowy, także szybko znajduje
nabywców. Klienci mogą wtedy obejrzeć konkretne mieszkanie przed zakupem, a
często kupić je także w bardzo atrakcyjnej cenie.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Klienci bardzo chętnie kupują mieszkania mając duży
wybór lokali na początku budowy, czemu sprzyja duże zaufanie do wiarygodnego
dewelopera.
Yael Rothschild, prezes firmy Mill-Yon Gdańsk
Nasze doświadczenia wskazują, że niemal wszystkie
mieszkania sprzedają się na etapie budowy. Jako pierwsi kupują inwestorzy,
którzy zdają sobie sprawę, że tylko w okresie przedsprzedaży deweloperzy
oferują duży wybór lokali w okazyjnych cenach. W warszawskiej inwestycji Aura
Sky jako jedne z pierwszych zostały sprzedane penthousy i apartamenty z
widokiem na centrum miasta na najwyższych kondygnacjach, powyżej 17 piętra.
Projekt Aura Gdańsk na Wyspie Spichrzów cieszył się
tak dużym powodzeniem, że po zrealizowaniu pierwszego etapu projektu utworzyła
się lista osób oczekujących, zainteresowanych ofertą lokali o małych metrażach
(27 – 40 mkw.). W ciągu kilku miesięcy od otrzymania pozwolenia na budowę
drugiego etapu sprzedaliśmy ponad połowę dostępnych mieszkań. Nietypową
sytuację mamy w inwestycji Aura Park, w której budowę ostatnich dwóch etapów (4
budynki) prowadziliśmy niemal równocześnie, dlatego można w niej kupić gotowe mieszkania.
W osiedlu Aura Garden na warszawskiej Białołęce duży
wzrost sprzedaży odnotowaliśmy w momencie, gdy ruszyła budowa nowej drogi
dojazdowej do osiedla i przystanku autobusowego, który powstał specjalnie dla
mieszkańców.
Teresa
Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development
Klienci
często decydują się na zakup mieszkań na wczesnym etapie przedsprzedaży. Myślą
przyszłościowo, na kilka lat do przodu. W momencie oddania budynków do użytku
zdecydowana większość lokali ma już właścicieli. Sukces zależy od nienagannej
opinii o deweloperze oraz posiadanego doświadczenia. Klienci nie boją się
zaufać deweloperowi, który ma na swoim koncie kilkaset sprzedanych mieszkań i działa
na rynku międzynarodowym.
Łukasz
Szumny, dyrektor sprzedaży w HSD Arrow
Kładziemy mocny nacisk na przedsprzedaż, czyli
sprzedaż przed rozpoczęciem budowy. W trakcie przedsprzedaży sprzedaje się zazwyczaj
ok. 50 proc. mieszkań w inwestycji. Kolejne 50 proc. sprzedajemy do uzyskania stanu
surowego otwartego w budynku. Po zakończeniu budowy nigdy nie mamy już
dostępnych lokali.
Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.
Mieszkania w naszych inwestycjach sprzedajemy już w momencie rozpoczynania wykopów. Wtedy klienci chętnie kupują mieszkania ze względu na niższą cenę. W pierwszych miesiącach po wprowadzeniu na rynek stopień wyprzedaży oferty w poszczególnych projektach sięga od 20 do 30 procent.
Przemysław Bednarczyk, Wiceprezes Zarządu, Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Projekty mieszkaniowe realizowane przez nas w Warszawie cieszą się dużą popularnością wśród klientów, co przekłada się na sprzedaż mieszkań na bardzo wczesnym etapie realizacji inwestycji. W przypadku pierwszych etapów osiedli Miasto Wola i Stacja Kazimierz w momencie oddawania mieszkań do użytkowania wszystkie lokale miały swoich właścicieli. Znaczna część mieszkań nabywana jest jeszcze na etapie przedsprzedaży. O zakupie mieszkania przed rozpoczęciem budowy decyduje m.in. atrakcyjna lokalizacja, dogodny dostęp do zróżnicowanej infrastruktury komunikacyjnej, a także wysoka jakość i funkcjonalność lokali.
Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET