Dla firmy doradztwa personalnego People, która
została nowym najemcą warszawskiego kompleksu Gdański Business Center, wybór
nowego biura oznacza nie tylko zmianę adresu siedziby, ale także wprowadzenie w
firmie nowej kultury pracy. Firma doradztwa personalnego zajmie w budynku GBC
powierzchnię ponad 650 mkw. W nowym biurze firma People planuje wprowadzić innowacyjne
rozwiązania, które służyć będą adaptacji nowego stylu pracy, ściśle związanego ze
specyfiką branży HR, w której działa.
Miejsce
z dobrą energią
Jak zaznacza Lucyna Pleśniar, Prezes Zarządu firmy
doradztwa personalnego People, zmiana biura to coś więcej, niż tylko nowa
lokalizacja i większa powierzchnia. - To przede wszystkim nowe podejście do
pracy, w którym przemyślane wykorzystanie przestrzeni będzie wspierać różne
rodzaje aktywności i indywidualny styl pracy naszych pracowników. Wybraliśmy
GBC, gdyż jest to przestrzeń z duszą, zaaranżowana z myślą o ludziach, ich
komforcie i dobrym samopoczuciu. Chcemy pracować w miejscu z dobrą energią - deklaruje
Lucyna Pleśniar.
Prezes People podkreśla, że wysoka jakość usług oraz
przyjazna atmosfera pracy to cechy, z którymi od dawna kojarzona jest
marka - Jeśli chcemy tworzyć unikalną
wartość, zarówno dla klientów, jak i zespołu pracowników, środowisko w którym
przebywamy powinno dodawać energii i wpierać kreatywność zespołu. Chcę, aby nasze
nowe biuro było naprawdę wyjątkowe, aby pracownicy z przyjemnością w nim
przebywali i znajdowali źródło inspiracji do działania. Większość ludzi chce
się rozwijać i wykorzystywać cały swój potencjał nie tylko z powodu
wynagrodzenia, ale dlatego że wierzą w to co robią i czują się na swoim
miejscu. - przyznaje Lucyna Pleśniar.
Balans
miedzy pracą i relaksem w biurze
Biuro firmy People zaprojektowane jest w myśl
koncepcji Activity Based Workplace. Podstawowym założeniem aranżacji przestrzeni
jest połączenie dwóch obszarów: strefy kandydata z układem licznych salek
konferencyjnych i części przeznaczonej do pracy zespołu w układzie
mieszanym, w którym dominował będzie open space. W jego
obrębie na szczególną uwagę zasługuje strefa chill out'u z kulą dyskotekową, połączona
z jadalnią i kuchnią, a także amfiteatr przeznaczony do oficjalnych prezentacji
oraz wewnętrznych zebrań i spotkań pracowników. Części te zostały celowo zlokalizowane
obok siebie, po to by stworzyć miejsce do organizowania eventów zarówno dla
kontrahentów, jak i nieformalnych spotkań wewnętrznych.
Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu
Walter Herz przyznaje że proces poszukiwania biura dla firmy People poprzedziła
szczegółowa analiza potrzeb klienta, która pozwoliła ocenić rzeczywiste zapotrzebowanie na powierzchnię. - Zaprojektowanie
przestrzeni dopasowanej do określonego stylu pracy i kultury firmy wymaga
uwzględnienia wielu aspektów związanych m.in. ze sposobem współpracy
poszczególnych zespołów i działów, rodzajem wykorzystywanych w firmie technologii,
czy formą obiegu informacji. Ważne jest zdefiniowanie różnych aspektów
działalności firmy oraz priorytetów, jeśli chodzi o funkcjonalność powierzchni.
Dopiero wówczas można nakreślić projekt aranżacji biura, a tym samym wyznaczyć
jego kształt i wielkość - tłumaczy Bartłomiej Zagrodnik.
Prezes Walter Herz zauważa, że w przypadku coraz
większej liczby firm za zmianą biura kryje się również chęć wprowadzenia nowego
sposobu działania firmy. - Dlatego służymy naszym klientom pomocą i
kompleksowym doradztwem w zakresie work place solution, podobnie
jak to miało miejsce podczas współpracy z firmą People. Niezbędna jest
wtedy dogłębna analiza
transformacji stylu pracy w firmie, która poszukuje powierzchni, by móc zaproponować
najlepsze rozwiązanie - przyznaje Bartłomiej Zagrodnik.
Przestrzeń biurowa,
a wyniki firmy
Eksperci podkreślają, że odpowiednio zaaranżowane biuro, dopasowane
do profilu firmy staje się narzędziem, które ma wymierny wpływ na jej wyniki. Coraz
więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i różnicuje przestrzeń biurową, tworząc w niej odmienne
od siebie strefy, by zapewnić pracownikom maksymalną wygodę i sprawić aby
zastosowane rozwiązania sprzyjały rozwojowi kreatywności oraz integracji
zespołów.
W przestrzeni przyjaznej ludziom, wnętrzu przyjmującym funkcję środowiska domowego, gdzie jest wiele miejsc przeznaczonych do swobodnej komunikacji, transfer informacji jest szybszy. A to właśnie w czasie nieformalnych rozmów umacniają się relacje i powstają najciekawsze pomysły. Atmosfera panująca w biurze przekłada się, nie tylko na efektywność współpracy i zaangażowanie pracowników, ale także rzutuje na stopień przywiązania do firmy.
Biurowiec z wygodami
Poza jakością samego biura, ważne są także udogodnienia i zaplecze, jakie oferuje budynek oraz jego najbliższe otoczenie. Dla osób pracujących na terenie kompleksu, spędzających w pracy dużo czasu istotne jest by podstawowe usługi były osiągalne na miejscu.
- Dostępność różnego rodzaju usług tworzy wartość dodaną obiektu biurowego. Placówki handlowo-usługowe, przedszkole, kawiarnie i restauracje, czy klub fitness w obrębie budynku są udogodnieniami bardzo pożądanymi przez najemców oraz pracowników firm. To duże ułatwienie, bo wiele bieżących spraw można załatwić w miejscu pracy lub w najbliższym sąsiedztwie biura - podkreśla Grzegorz Strutyński, dyrektor handlowy i członek Zarządu HB Reavis Poland. - W realizowanych przez nas obiektach staramy się dostarczyć serwis i usługi najwyższej jakości. Cieszy nas, że kolejni najemcy doceniają nasze starania, co znajduje odzwierciedlenie w tempie procesu komercjalizacji naszych inwestycji - przyznaje.
Gdański
Business Center to jeden z najlepiej skomunikowanych projektów biurowych w
Warszawie. Kompleks usytuowany jest przy stacji metra Dworzec Gdański oraz w
okolicy licznych przystanków autobusowych i tramwajowych. W skład kompleksu GBC
docelowo wejdą cztery biurowce klasy A o łącznej powierzchni blisko 100 tys.
mkw. Przy projektowaniu tej nowoczesnej inwestycji
nacisk położono na kreowanie przyjaznej przestrzeni miejskiej, która będzie
zapewniała komfort przyszłym pracownikom, ale także służyła wszystkim
okolicznym mieszkańcom. Wokół budynków zaprojektowano ogólnodostępną
przestrzeń rekreacyjną, na której terenie znajdują się kawiarnie oraz
restauracje z ogródkami letnimi, a sam kompleks został wyposażony m.in. w
stację ładowania samochodów elektrycznych, stojaki na rowery i szatnie z
prysznicami dla rowerzystów.
Autor:
Walter Herz
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET