Małgorzata
Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży J. W. Construction
Holding S.A.
Trzy pierwsze kwartały
zamknęliśmy na poziomie 1189 sprzedanych mieszkań, co oznacza wzrost o 47 proc.
w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Ten satysfakcjonujący dla
nas wynik jest pokłosiem nowo
uruchamianych projektów, co będzie miało wpływ na sprzedaż mieszkań również w
kolejnych kwartałach.
Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp
W ostatnich miesiącach
sprzedaż faktycznie była rekordowo duża. Jest to zasługą nie tylko niskich stóp
procentowych, podnoszących zdolność nabywczą, czy aktywności klientów
inwestycyjnych, ale również dostosowania oferty do oczekiwań rynku, zarówno
jeśli chodzi o sam produkt, jak i cenę. Wyniki, które obecnie osiągamy, to
efekt pracy wykonanej w ostatnich latach w zakresie pozyskania atrakcyjnych
gruntów i przygotowania oferty spełniającej rosnące wymagania klientów. Bez
odpowiedniego produktu nie można myśleć o satysfakcjonującej sprzedaży. Tym
samym, podobnie jak to było w latach poprzednich, planujemy utrzymać dużą
dynamikę wzrostu, która widoczna będzie
na koniec tego roku.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Już poprzedni rok był
dla nas bardzo udany, a biorąc pod uwagę pierwsze trzy kwartały, sprzedaż w
2015 roku wzrosła o 113 mieszkania. Uwzględniając nawet bardzo wysoki poziom
sprzedaży w ostatnim kwartale 2014 roku prognozujemy, że wzrost wolumenu
sprzedaży licząc rok do roku i tak będzie oscylował w okolicach 50 proc. Warto
zaznaczyć, że te wyniki są w zasadzie wyłącznie konsekwencją rozwoju produktu i
poszerzania oferty o nowe inwestycje i lokalizacje, gdyż ceny zgodnie z naszą
polityką, utrzymaliśmy na stabilnym poziomie.
Wioletta
Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży Polnord
Po trzech kwartałach
2015 roku sprzedaż na podstawie zawartych umów przedwstępnych i rezerwacyjnych
sięgnęła 1191 mieszkań, co oznacza wzrost o 29 proc. w porównaniu z analogicznym
okresem ubiegłego roku. W samym trzecim kwartale br. odnotowaliśmy wzrost
sprzedaży niemal o 20 proc. rok do roku. Jesteśmy zatem blisko realizacji planu
na 2015 rok, który zakłada sprzedaż 1500 mieszkań.
Adrian
Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service
Poziom zainteresowania
mieszkaniami jest obecnie rzeczywiście bardzo wysoki, co potwierdzają także
nasze wyniki sprzedażowe. Rok jeszcze się nie skończył, ale możemy domniemywać,
że będzie on bardziej owocny niż ubiegły. Na tegoroczny sukces nałożyło się
wiele czynników. Przyczyniło się do niego m.in. rozszerzenie programu MdM i atrakcyjne,
niskooprocentowane oferty kredytowe w bankach. Dodatkowym katalizatorem
determinującym decyzję zakupową klientów jest fakt, że już od stycznia 2016 roku
wymagany wkład własny do kredytu wzrośnie z 10 proc. do 15 proc.
W tym roku dużym
zainteresowaniem cieszyły się nasze inwestycje w Krakowie, szczególnie wśród
osób lokujących swój kapitał w nieruchomościach na wynajem i studentów,
kupujących swoje pierwsze M. Należy również zaznaczyć, że mamy nie tylko
rozbudowaną ofertę skierowaną do różnych grup klientów, ale także atrakcyjne
rabaty w autorskim programie - Kompas Korzyści.
Monika
Kudeło reprezentująca Activ Investment
Pod względem sprzedaży
mieszkań Activ Investment może zaliczyć ostatnie trzy kwartały do bardzo
dobrych. Wynika to przede wszystkim z faktu wprowadzenia do oferty nowych
inwestycji, które spotkały się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony klientów.
W inwestycji Konopnicka City Park w Krakowie i w trzecim etapie inwestycji 4
Wieże w Katowicach w pierwszych
miesiącach po wprowadzeniu mieszkań do sprzedaży podpisywaliśmy do kilkunastu
umów miesięcznie. Projekty: Banacha w Krakowie, Skarbowców we Wrocławiu i Osiedle
Karoliny w Katowicach także cieszące się dużą popularnością, co może oznaczać
że rok 2015 może być rekordowy dla naszej firmy.
Zuzanna
Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic
W naszych inwestycjach duże
zainteresowanie zakupem mieszkań widoczne jest od 2012 roku, jednak ten rok
będzie zdecydowanie rekordowy. Porównując trzy pierwsze kwartały 2014 roku do
2015 roku widzimy 60 proc. wzrost sprzedaży. W porównaniu do tego samego okresu
w 2013 roku wzrost osiąga prawie 100 proc. W przypadku gdańskiej inwestycji
Wolne Miasto, przewidujemy że w ostatnich trzech miesiącach tego roku sprzedaż będzie
aż o 200 proc. lepsza niż w ubiegłym roku.
Jarosław
Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Ostatnie miesiące to
zdecydowanie najlepszy okres na rynku deweloperskim od kilku lat.
Zainteresowanie klientów zakupem nowych mieszkań ustabilizowało się na wysokim
poziomie, a w przypadku niektórych inwestycji nawet wzrasta. Potwierdzają to wyniki
sprzedaży, jakie w ostatnich miesiącach notujemy w warszawskich projektach Miasto
Wola i Stacja Kazimierz. W pierwszym etapie Miasta Wola niemal wszystkie
mieszkania zostały już wyprzedane, a w drugiej fazie projektu od marca nabywców
znalazło już ponad 55 proc. lokali. Równie dobre wyniki notujemy w Stacji
Kazimierz, gdzie w pierwszej fazie inwestycji sprzedaliśmy ponad 80 proc.
mieszkań, a w drugiej w ciągu 4 miesięcy do nabywców trafiło blisko 30 proc.
lokali.
Poziom zainteresowania zakupem
ze strony klientów pozwala prognozować, że w najbliższych kilkunastu tygodniach
sytuacja nie ulegnie zmianie. W związku z ostatnimi miesiącami obowiązywania minimalnego
10 proc. wkładu własnego do kredytu, można nawet spodziewać się wzrostu
zainteresowania kupujących.
Żaneta
Bratkowska, reprezentująca Vastbouw Polska
Pierwsze trzy kwartały
roku 2015 w porównaniu do roku 2014 wskazują znaczną tendencję wzrostową. Mamy
nadzieję, że trend ten utrzyma się do końca roku. Wielu klientów ma wstępne
rezerwacje lokali i czeka na decyzje banków, aby sfinalizować zakup.
Monika
Sobczyńska, reprezentująca Grupę Deweloperską GEO
Od początku roku
obserwujemy wzmożone zainteresowanie zakupem mieszkań. Jeśli porównać
tegoroczne dane do analogicznych okresów w poprzednich latach, zdecydowanie
można mówić o rekordowym roku. Nawet styczeń, który zwykle charakteryzuje się
niższym popytem, był dobrym miesiącem.
Nic nie wskazuje, aby
sytuacja miała zmienić się przed końcem roku. Wręcz przeciwnie - przewidujemy,
że zainteresowanie zakupem mieszkań może jeszcze wzrosnąć. Wpływ na decyzje
klientów będzie miał wymagany od 2016 roku wyższy poziom wkładu własnego do
kredytu hipotecznego. Wiele osób szybciej zdecyduje się na zakup, aby zamknąć
transakcję jeszcze na starych zasadach.
Na pomyślne wyniki sprzedaży
w ostatnim kwartale tego roku wpłynie też z pewnością poszerzenie oferty.
Właśnie ruszyliśmy ze sprzedażą kolejnego budynku, w cieszącej się
popularnością, krakowskiej inwestycji Fabryka Czekolady. Przewidujemy, że
jeszcze w tym roku wiele mieszkań z tej oferty znajdzie nabywców.
Autor: Kamil
Niedźwiedzki
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET