Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Polityka cenowa
uzależniona jest od zakładanego tempa sprzedaży, wielkości inwestycji oraz
zaawansowania prac budowlanych. Na bieżąco monitorujemy sprzedaż, wprowadzając
stosowne korekty cen, tak aby możliwie najlepiej wykorzystać obecną sytuację na
rynku. Trudno na chwilę obecną powiedzieć, jak będzie kształtować się rynek w
2017 roku, niemniej nie można wykluczyć podwyżek cen mieszkań, między innymi z
uwagi na wysokie ceny gruntów oraz rosnące koszty budowy.
Michał
Sapota, prezes zarządu Murapol S.A.
Obecnie mamy do czynienia ze względnie stabilnym
środowiskiem makroekonomicznym i nie widzimy przesłanek do prognozowania
istotnych zmian cen mieszkań w 2017 roku.
Wioletta
Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.
Od kilkunastu kwartałów
obserwujemy na rynku mieszkaniowym w miarę stabilne ceny z lekką tendencją
wzrostową w największych aglomeracjach. Spodziewamy się, że taka sytuacja, przy
niezmienionym otoczeniu gospodarczym, ma szansę utrzymać się jeszcze w
kolejnych okresach. Będziemy uważnie analizować sygnały rynkowe i kształtować
politykę cenową, tak by ceny odpowiadały realiom rynkowym.
Adrian Potoczek,
dyrektor sprzedaży w Wawel Service
W tym roku nie
planujemy podwyżek cen mieszkań w projektach realizowanych przez naszą firmę.
Teresa Witkowska,
dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development
Cena mieszkania zarówno
w segmencie popularnym, jak i premium zawsze musi być realna, dostosowana do
możliwości klientów. Wśród klientów rynku popularnego cena wciąż pozostaje
jednym z kluczowych kryteriów podczas poszukiwania mieszkania. Wynika to przede
wszystkim z faktu, że zdecydowana większość nabywców korzysta z kredytu
hipotecznego. Ceny apartamentów i soft loftów we Wrocławiu podyktowane są przede
wszystkim lokalizacją w centrum miasta, a także loftowym charakterem inwestycji
i częściowym wykończeniem apartamentów.
Krzysztof
Foder, dyrektor ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska
W 2016 roku nasze ceny były stabilne. W niektórych
projektach znaleźliśmy nawet przestrzeń by podwyższyć rentowność o 2-5 proc. W tym
roku nasza polityka nie zakłada wzrostów. Chcemy utrzymać ceny, które
zakładaliśmy jeszcze na etapie przygotowania projektów, przed wprowadzeniem
ofert do sprzedaży.
Janusz
Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Zgodnie z polityką przyjętą przez Home Invest, ewentualne
decyzje o podwyżkach cen są podejmowane w zależności od tempa sprzedaży danej
inwestycji. Jeśli mieszkania w konkretnym projekcie cieszą się dużym
zainteresowaniem, wzrasta ich sprzedaż, wtedy ceny mogą zostać podniesione w
celu uzyskaniu satysfakcjonującej marży.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Jeśli chodzi o ceny, to ich ustaleniu poświęcamy
wiele pracy na etapie wprowadzania inwestycji do sprzedaży. Staramy się
opracować je w taki sposób, by zachować możliwie stabilną cenowo ofertę przez
cały okres budowy. Nie planujemy istotnych zmian w cennikach mieszkań
znajdujących się aktualnie w ofercie.
Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon
Gdańsk
Jedyne
od czego można uzależniać decyzję o podwyżce cen to popyt. A ten zawsze rośnie
w miarę postępu prac budowlanych. Nie planujemy wzrostu cen. W gdańskiej
inwestycji Aura Gdańsk tempo sprzedaży jest wyjątkowo szybkie, dlatego rozpoczęliśmy
rezerwacje mieszkań w trzecim etapie. W okresie rezerwacji warunki zakupu są
wyjątkowo korzystne, takie ceny z pewnością nie będą dostępne po uruchomieniu
regularnej sprzedaży.
Katarzyna
Ziomek, reprezentująca Invest House S.A.
Nie przewidujemy
podwyżek cen. W naszych inwestycjach, w których oferujemy przede wszystkim domy,
ceny uzależnione są od lokalizacji, powierzchni działki i dodatkowych
instalacji.
Tomasz
Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Obserwujemy zarówno
sytuację na rynku mieszkaniowym, jak i dostępność finansowania, z którego mogą
korzystać nasi klienci i na bieżąco dostosowujemy swoje propozycje. W ostatnich
kwartałach ceny mieszkań nieznacznie wzrosły, spodziewamy się, że ten trend
zostanie utrzymany. Będziemy elastycznie reagować na sytuację na rynku.
Małgorzata
Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W.
Construction Holding S.A.
W inwestycjach J.W.
Construction staramy się nie podwyższać cen, choć czasami jest to konieczne z
powodu wzrostu kosztów budowy. Zawsze na początku sprzedaży ceny mieszkań są
niższe, a w miarę zaawansowania prac budowlanych nieznacznie rosną. W zamian
klient otrzymuje krótszy czas oczekiwania na odbiór własnego lokalu.
Michał Świderski,
dyrektor sprzedaży i marketingu w Marvipol Development
Polityka cenowa
Marvipol zakłada dostosowywanie cen mieszkań w projektach do stopnia ich
realizacji. Upraszczając, klienci kupujący mieszkania na wcześniejszym etapie
realizacji mogą liczyć na atrakcyjniejsze warunki finansowe. Obecnie
realizujemy cztery duże projekty lub etapy inwestycji, wobec których ta
polityka będzie stosowana.
Przemysław
Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Nie przewidujemy znacznych zmian cen mieszkań w
naszych projektach. Podobnie, jak to miało miejsce w ostatnich kilku
kwartałach, będą to ewentualnie kosmetyczne korekty. Zawsze, przygotowując i
planując poszczególne etapy projektów oraz ceny, bardzo dokładnie analizujemy
przede wszystkim całkowity budżet inwestycji oraz specyfikę projektu i jego
otoczenie. Nie bez znaczenia są również uwarunkowania konkurencji, a także
oczekiwania klientów względem standardu wykończenia i lokalizacji. Połączenie
tych wszystkich czynników w znacznej mierze wpływa na poziom cen oferowanych
przez nas mieszkań.
Zuzanna Kordzi,
dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Cena lokali wprowadzanych
na rynek prawdopodobnie będzie nieco wyższa. Nie planujemy jednak drastycznych
podwyżek. Zauważyliśmy natomiast, że mimo braku podwyżek cen ofertowych, ceny
transakcyjne wzrosły, ponieważ klienci są bardziej zmotywowani do zakupów i akceptują
niższe upusty.
Opracowanie:
Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET