Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
W naszych inwestycjach wakacje nigdy nie były okresem
słabszym sprzedażowo. Przeciwnie, w czasie urlopu klienci mają zwyczajnie
więcej czasu, aby zająć się poszukiwaniem mieszkania. Potwierdzają to także dane
z rynku. Jeśli spojrzymy na kwartalną sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym, możemy
zauważyć że wyniki sprzedaży w trzecim kwartale są nieznacznie wyższe, niż uzyskane
w drugim kwartale br. Nie zmienia to faktu, że największy popyt notowany jest zwykle
w czwartymi i pierwszym kwartale, czego też można spodziewać się w tym roku. Większe
zainteresowanie zakupem mieszkań w ostatnich miesiącach roku jest spowodowane m.in.
podwyższeniem wysokości wkładu własnego z początkiem nowego roku, chęcią
zainwestowania wolnych środków przed upływem okresu rozliczeniowego i obawami
co do zmian polityki kredytowej.
Wioletta
Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.
Biorąc pod uwagę wielkość oferty, jesteśmy
usatysfakcjonowani tegorocznymi wynikami sprzedaży. W drugim kwartale br.
rozszerzyliśmy ofertę o nowe inwestycje, które zyskały uwagę nabywców. Klienci
interesują się w szczególności Brzozowym Zakątkiem oraz nowym osiedlem Chabrowe
Wzgórze w Kowalach na granicy Gdańska, gdzie do sprzedaży wprowadziliśmy 108
mieszkań w dwóch budynkach z terminem odbioru w drugiej połowie 2017 roku.
Nieco mniejszą ze względu na urlopy frekwencję w
biurach sprzedaży rekompensuje zwiększona aktywność inwestorów, którzy poszukują
lokali na wynajem przed rozpoczęciem roku akademickiego, a także osób rozważających
zakup z myślą o przyszłym lecie. Widząc w bieżącym roku ogromną popularność
Bałtyku jako destynacji urlopowej, inwestorzy uważnie analizują możliwości
inwestycji w Trójmieście. Spływa do nas wiele zapytań m.in. o Bramę Sopocką w
Gdyni, gdzie realizujemy 42 komfortowe apartamenty z tarasami lub ogrodami z
terminem oddania w I kwartale 2017 roku.
Małgorzata
Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży J.W.
Construction Holding S.A.
Popyt na mieszkania w okresie letnim utrzymywał się
na wysokim poziomie. Wbrew pozorom, to
dla wielu osób doskonały moment na podjęcie decyzji o zakupie lokalu. Klienci
mają wtedy czas na poszukanie najlepszych ofert. Odnotowaliśmy wzrost
zainteresowania apartamentami na wynajem w warszawskich aparthotelach Wola
Invest, jako długoterminową lokatą kapitału z zyskiem nawet do 100 proc. w okresie
10 lat. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również mieszkania w nadmorskim osiedlu
Bernadowo Park w Gdyni, gdzie oferujemy lokale w cenie od 5500 zł za mkw.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home
Invest
Tegoroczne wakacje były bardzo udane, jeśli chodzi o
sprzedaż mieszkań w inwestycjach, które prowadzimy. Zainteresowanie klientów
naszą ofertą było większe niż latem ubiegłego roku. W sierpniu podpisaliśmy
rekordową ilość umów, mimo że to zazwyczaj lipiec jest lepszym miesiącem.
Yael Rothschild, prezes firmy Mill-Yon Gdańsk
W inwestycji Aura Gdańsk, położonej na gdańskiej Wyspie
Spichrzów, tegoroczne wakacje były jednym z najlepszych miesięcy. Z początkiem
września zostało nam w ofercie ostatnie 20 mieszkań. W sezonie letnim Trójmiasto przyciąga tłumy
turystów z dużych polskich miast. Osoby z zasobniejszym portfelem wolą
wypoczywać we własnym apartamencie i właśnie latem mają wolną chwilę, aby
przejrzeć się ofercie deweloperów.
Tegoroczne wakacje były również bardzo intensywne w warszawskim
osiedlu Aura Park Wilanów. Poziom sprzedaży w tej inwestycji był nawet wyższy
niż w innych miesiącach. Poza, pojawiło się m.in. sporo rodziców, kupujących
mieszkanie dzieciom, które rozpoczynają studia. Z wakacyjnej oferty (6800
zł/mkw.) skorzystali również inwestorzy. W warszawskiej inwestycji Aura Sky
ruch klientów był bardzo intensywny w lipcu, natomiast w sierpniu zdecydowanie
zmalał.
Tomasz
Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Za
nami bardzo dobra część roku i możemy mówić o znacznym wzroście sprzedaży mieszkań
także w okresie wakacyjnym. Do 26 sierpnia sprzedaliśmy 620 lokali, tj. o 64
proc. więcej niż w roku ubiegłym, przy czym 182 mieszkań znalazło nowych
właścicieli właśnie w lipcu i sierpniu. W ciągu całego roku naszym celem jest
sprzedaż ponad 800 mieszkań, poziom ten może zostać przekroczony o 100
mieszkań.
Zuzanna
Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO Classic
Tegoroczne lato zdecydowanie możemy zaliczyć do
bardzo udanych. W okresie wakacyjnym zwykle obserwuje się spadek aktywności
klientów, ale w tym roku było zupełnie inaczej. W naszej warszawskiej
inwestycji Hubertus w lipcu pobiliśmy miesięczny rekord sprzedaży mieszkań w
całej historii firmy. W gdańskim projekcie Wolne Miasto wynik sprzedaży
mieszkań w lipcu i sierpniu nie odbiegał od rezultatów osiągniętych w
poprzednich miesiącach.
Mirosław
Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Już w poprzednim roku w sezonie wakacyjnym
notowaliśmy rekordowe wyniki sprzedaży, jednak tegoroczny sierpień, licząc rok
do roku, przyniósł kolejne wzrosty. W lipcu natomiast sfinalizowaliśmy sprzedaż
całego budynku Apartamenty Pereca w Warszawie na rzecz funduszu Bouwfonds, co
zaowocowało ilością ponad 200 sprzedanych mieszkań w ciągu tego miesiąca.
Teresa
Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development
Tegoroczny sezon urlopowy był bardzo pracowity dla
pracowników biur sprzedaży naszych inwestycji - Alpha Park w Warszawie, Red
Park w Poznaniu i Nowa Papiernia Ultra Nova we Wrocławiu. Świadomość klientów
rośnie, zdają sobie sprawę, że mieszkanie to inwestycja na wiele lat. Podczas
urlopu mają więcej czasu, żeby podejść do banku i sprawdzić zdolność kredytową
oraz przyjrzeć się ofercie. W tym roku decyzje zakupowe klientów przyspieszają
zbliżające się zmiany, m.in. wzrost wkładu własnego do 20 proc. (obecnie 15proc.)
i wyczerpujący się budżet w programie MdM na 2018 rok.
Przemysław
Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa
Wbrew pozorom, okres wakacyjny nie jest sezonem
spowolnienia na rynku nieruchomości. Klienci, korzystając z urlopów i większej
ilości czasu wolnego, chętnie odwiedzali biura sprzedaży naszych inwestycji i
dokonywali analizy dostępnych ofert. Zainteresowanie zakupem mieszkań w naszych
warszawskich projektach Miasto Wola i Stacja Kazimierz kształtowało się na
wysokim poziomie. Poziom zainteresowania, ilość zapytań dotyczących mieszkań, a
także liczba podpisanych umów wskazują na to, że w porównaniu z ubiegłorocznymi
wakacjami wyniki sprzedaży są bardzo podobne.
Marcin Liberski, dyrektor
marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Liczba wizyt w okresie wakacyjnym w biurach
sprzedaży inwestycji mieszkaniowych jest nieco mniejsza, ponieważ klienci
wyjeżdżają na urlop. Część osób pozostaje jednak w mieście i wykorzystuje wolny
czas na bardziej wnikliwe zapoznanie się z ofertą niż w innych miesiącach.
Kupujący analizują wszystkie istotne parametry mieszkania. Zwracają też nieco
większą uwagę na dodatkowe aspekty podczas wyboru. Lato to okres promocji,
jeszcze także we wrześniu oferujemy wakacyjny 5 proc. rabat na mieszkania trzy
i czteropokojowe z balkonami i ogródkami.
Jerzy
Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
Latem tradycyjnie sprzedaż mieszkań spada. Zawsze uwzględniamy te tendencję w planach sprzedażowych. Nie mniej, tegoroczne lato możemy zaliczyć do udanych.
Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET