NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Czy mieszkania będą droższe

2017-01-17 11:59:38

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

 

Polityka cenowa uzależniona jest od zakładanego tempa sprzedaży, wielkości inwestycji oraz zaawansowania prac budowlanych. Na bieżąco monitorujemy sprzedaż, wprowadzając stosowne korekty cen, tak aby możliwie najlepiej wykorzystać obecną sytuację na rynku. Trudno na chwilę obecną powiedzieć, jak będzie kształtować się rynek w 2017 roku, niemniej nie można wykluczyć podwyżek cen mieszkań, między innymi z uwagi na wysokie ceny gruntów oraz rosnące koszty budowy.

Michał Sapota, prezes zarządu Murapol S.A.

Obecnie mamy do czynienia ze względnie stabilnym środowiskiem makroekonomicznym i nie widzimy przesłanek do prognozowania istotnych zmian cen mieszkań w 2017 roku.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

 

Od kilkunastu kwartałów obserwujemy na rynku mieszkaniowym w miarę stabilne ceny z lekką tendencją wzrostową w największych aglomeracjach. Spodziewamy się, że taka sytuacja, przy niezmienionym otoczeniu gospodarczym, ma szansę utrzymać się jeszcze w kolejnych okresach. Będziemy uważnie analizować sygnały rynkowe i kształtować politykę cenową, tak by ceny odpowiadały realiom rynkowym.

 

Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service

 

W tym roku nie planujemy podwyżek cen mieszkań w projektach realizowanych przez naszą firmę. 

 

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development

 

Cena mieszkania zarówno w segmencie popularnym, jak i premium zawsze musi być realna, dostosowana do możliwości klientów. Wśród klientów rynku popularnego cena wciąż pozostaje jednym z kluczowych kryteriów podczas poszukiwania mieszkania. Wynika to przede wszystkim z faktu, że zdecydowana większość nabywców korzysta z kredytu hipotecznego. Ceny apartamentów i soft loftów we Wrocławiu podyktowane są przede wszystkim lokalizacją w centrum miasta, a także loftowym charakterem inwestycji i częściowym wykończeniem apartamentów.

 

Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska

W 2016 roku nasze ceny były stabilne. W niektórych projektach znaleźliśmy nawet przestrzeń by podwyższyć rentowność o 2-5 proc. W tym roku nasza polityka nie zakłada wzrostów. Chcemy utrzymać ceny, które zakładaliśmy jeszcze na etapie przygotowania projektów, przed wprowadzeniem ofert do sprzedaży.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Zgodnie z polityką przyjętą przez Home Invest, ewentualne decyzje o podwyżkach cen są podejmowane w zależności od tempa sprzedaży danej inwestycji. Jeśli mieszkania w konkretnym projekcie cieszą się dużym zainteresowaniem, wzrasta ich sprzedaż, wtedy ceny mogą zostać podniesione w celu uzyskaniu satysfakcjonującej marży.     

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

 

Jeśli chodzi o ceny, to ich ustaleniu poświęcamy wiele pracy na etapie wprowadzania inwestycji do sprzedaży. Staramy się opracować je w taki sposób, by zachować możliwie stabilną cenowo ofertę przez cały okres budowy. Nie planujemy istotnych zmian w cennikach mieszkań znajdujących się aktualnie w ofercie.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk

 

Jedyne od czego można uzależniać decyzję o podwyżce cen to popyt. A ten zawsze rośnie w miarę postępu prac budowlanych. Nie planujemy wzrostu cen. W gdańskiej inwestycji Aura Gdańsk tempo sprzedaży jest wyjątkowo szybkie, dlatego rozpoczęliśmy rezerwacje mieszkań w trzecim etapie. W okresie rezerwacji warunki zakupu są wyjątkowo korzystne, takie ceny z pewnością nie będą dostępne po uruchomieniu regularnej sprzedaży.

 

Katarzyna Ziomek, reprezentująca Invest House S.A.

 

Nie przewidujemy podwyżek cen. W naszych inwestycjach, w których oferujemy przede wszystkim domy, ceny uzależnione są od lokalizacji, powierzchni działki i dodatkowych instalacji.

 

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

 

Obserwujemy zarówno sytuację na rynku mieszkaniowym, jak i dostępność finansowania, z którego mogą korzystać nasi klienci i na bieżąco dostosowujemy swoje propozycje. W ostatnich kwartałach ceny mieszkań nieznacznie wzrosły, spodziewamy się, że ten trend zostanie utrzymany. Będziemy elastycznie reagować na sytuację na rynku.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.  

 

W inwestycjach J.W. Construction staramy się nie podwyższać cen, choć czasami jest to konieczne z powodu wzrostu kosztów budowy. Zawsze na początku sprzedaży ceny mieszkań są niższe, a w miarę zaawansowania prac budowlanych nieznacznie rosną. W zamian klient otrzymuje krótszy czas oczekiwania na odbiór własnego lokalu.

 

Michał Świderski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Marvipol Development 

 

Polityka cenowa Marvipol zakłada dostosowywanie cen mieszkań w projektach do stopnia ich realizacji. Upraszczając, klienci kupujący mieszkania na wcześniejszym etapie realizacji mogą liczyć na atrakcyjniejsze warunki finansowe. Obecnie realizujemy cztery duże projekty lub etapy inwestycji, wobec których ta polityka będzie stosowana.

 

Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Nie przewidujemy znacznych zmian cen mieszkań w naszych projektach. Podobnie, jak to miało miejsce w ostatnich kilku kwartałach, będą to ewentualnie kosmetyczne korekty. Zawsze, przygotowując i planując poszczególne etapy projektów oraz ceny, bardzo dokładnie analizujemy przede wszystkim całkowity budżet inwestycji oraz specyfikę projektu i jego otoczenie. Nie bez znaczenia są również uwarunkowania konkurencji, a także oczekiwania klientów względem standardu wykończenia i lokalizacji. Połączenie tych wszystkich czynników w znacznej mierze wpływa na poziom cen oferowanych przez nas mieszkań.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

 

Cena lokali wprowadzanych na rynek prawdopodobnie będzie nieco wyższa. Nie planujemy jednak drastycznych podwyżek. Zauważyliśmy natomiast, że mimo braku podwyżek cen ofertowych, ceny transakcyjne wzrosły, ponieważ klienci są bardziej zmotywowani do zakupów i akceptują niższe upusty.

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: